Dag 1 – Presentera mig själv

Okej, dags för första inlägget på listan.
Jag heter Linnea Sofie Bredberg och föddes den 26e December 1991 på Huddinge sjukhus. Mina föräldrar skilde sig när jag var runt ett år gammal tror jag, alltså har jag ingen aning om hur det är att ha föräldrar som bor ihop. Jag växte upp i Huddinge söder om stockholm och bodde varannan vecka hos mamma och varannan vecka tills jag gick i 3:an tror jag. Då flyttade min mamma till Åkersberga norr om Stockholm och jag bodde bara hos henne varannan helg. Min skola i Huddinge sög dock, så i 4:an flyttade jag helt till mamma och började i en skola där. Jag, Mamma, mammas pojkvän och hans 2 barn bodde i en stor villa utanför Åkersberga, jag började rida på Roo gård och började senare i Bergaskolan i Åkersberga. På höstterminen när jag gick i 6:an råkade min mammas pojkvän ut för en bilolycka och dog. Det var en svår tid, inte minst för att jag och mamma stog själva med en villa med 6 sovrum. Tillslut fanns inget annat val än att flytta ifrån villan till lägenhet. 



När jag började gymnasiet flyttade jag tillbaka till pappa igen och började på Djurgymnasiet. Det kan ha varit den sämsta tiden i mitt liv. Inte så mycket på grund av skolan utan mer för att jag var vilsen och osäker på mitt liv och mådde väldigt psykiskt  dåligt. Jag red fortfarande kvar på Roo, så jag pendlade 2 timmar dit och 2 timmar hem flera gånger i veckan. Men det var mitt ljus i mörkret, jag levde för dom stunderna. Det blev ohållbart när jag började "sjukanmäla" mig allt oftare, och när jag fick frågan om jag ville ta min tävlingshäst då, Sascha, på foder bestämde jag mig för att flytta till Mamma igen, men nu hade hon flyttat till Uppsala. Jag började då på Realgymansiet, eller hästgymnasiet som det hette då. Ganska dålig skola med halvkass utbildning, men lärarna var sköna och det var korta dagar så jag klagade inte. 2:an i gymnasiet skötte jag ärligt talat inte jättebra, jag fick mitt första IG någonsin på ett prov, det blev mitt wake up call. Våren 2009 blev jag ägare på min älskade prinsessa, Sascha. Något som jag inte har ångrat en sekund även fast det tar mycket tid och pengar. I 3:an satsade jag allt på skolan och hästen, på nått sätt fick dygnet fler timmar än jag trodde var möjligt. Jag tog studenten och var för en gångs skull riktigt stolt över vad jag åstakommit! 


Studenten yäh

Efter en underbart och välförtjänt "sommarlov" flyttade jag till Mariefred för att börja jobba som hästskötare. Nu har jag jobbat här i 5 månader och flyttar hem nästa månad igen. Det är dags att börja ett riktigt liv (: 

Längsta inlägget i historien, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0